Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Hål i himmelen...

Av Renate - 14 juni 2009 20:36

Det måste ha gått hål i himmelen... för här regnar det oavbrutet och hela tiden. Vilket som i fredags ringde en av grannarna då mitt vita pälsmonster hoppat från balkongen... och sprang omkring och var glad efter vår gata. Det är egentligen helt otroligt att hon inte skadade sig. Jag skulle gissa att det är i alla fall drygt 4 meter till gräsmattan. Enda skadan som kunde upptäckas var ett litet litet sår vid hennes vänstra öga. I lördags var vi iväg och köpte en lekstuga som ska bli hundkoja till Lucy. Hälften av stolparna är på plast, liksom "hundkojan", viraduken ligger där den ska ligga och på den ligger även gruset. Två relativt stora släp med naturgrus, misstänker att det kommer att behövas två till i alla fall. Projektet för denna vecka är att få lilla grushögen över vecket så att jag kan sträcka viraduken, grus är betydligt tyngre än man tror. I morgon kommer förhoppningsvis de resterande stolparna i backen. Nä nu ska jag ta och gå en sväng med Lucy i ösregnet, sen ta och lägga mig och sova bort regnet!

Kram/Renate

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renate - 1 september 2009 13:34

Lucy löper och ska snart får träffa sin prins, Gambler från Bensbyn. Hur fina kommer inte de eventuella pyrrebebbarna att bli med så fina föräldrar, det bästa psyke och temperament man kan tänka sig hos båda föräldrarna borde ge en bra grund för sund...

Av Renate - 2 juli 2009 23:50

Sååå härligt det är att vara ledig. Mina familjehemsbarn har nu fått sommarlov från förskolan, så vi njuter i fulla drag, av segling, bad, jordgubbar och att bara vara lediga. Dottern L är just nu hos sin pappa men kommer hem på måndag, och i morgon ...

Av Renate - 25 maj 2009 23:12

För några dagar sedan blev jag småbarnsförälder igen... två barn som ska bo hos oss i en vecka lite drygt. Med tanke på att min yngsta är 13 år så kom jag enligt mig eget tyckande direkt in i trallen med småbarn, ögon i nacken, öronen på helspänn... ...

Av Renate - 18 maj 2009 20:26

Här i norr skiner solen från en just nu ständigt blå himmel... i morse var vi åter igen in i garaget för att kolla om Siris och Whiskeys bebisar kommit...men inte en enda unge. När vi kom hem var vi förståss in igen, typ var 5:e minut men inga marsvi...

Av Renate - 7 maj 2009 23:17

... och en överlycklig hund som i ren glädje och utan betänkligheter rullar sig i skit, och jag menar riktig skit...fekalier... hon stank värre än en latrin, så det var bara att hoppa in i duschen med henne. Nu är hon vit och fin, nybadad, nyfönad oc...

Ovido - Quiz & Flashcards