Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Dags att skämmas igen...

Av Renate - 25 april 2009 23:36

Tänkte förra gången att jag skulle blogga oftare här...så blev det inte! Så jag får väl be om ursäkt och försöka bättra mig, sämre kan det kanske inte  bli. Så vad har hänt sedan sist, ja en hel del. Snön smälter i en rasande fart nu, härligt. Det känns spännande att upptäcka vad som finns i trädgården under all snö. Skottade fram uteplatsen på framsidan i påsk. Stod och pratade med en granne som berättade att vi har en damm på framsidan! YES, jag som sa till dottern att vi borde göra en damm...så har vi en! Det är nästan som julafton, när snön smälter och det kommer fram rabatter och annat smått och gott. Än så länge har vi inte upptäckt några "julklappar" som vi inte vill ha! Det skulle i så fall vara att ueplatsen på framsidan inte är plan, men det går att åtgärda. Idag/kväll har jag varit på Studiefrämjandets 50-års jubileum. Nu ligger John Blund och skriker efter sällskap i sängen, så det är väl bara att masa sig mot drömmarnas land

Ha det tills nästa gång

/Renate

 
 
Eva

Eva

26 april 2009 15:07

Fantastiskt! Som jag väntat, hehe. Jätte kram

http://trolltagen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renate - 1 september 2009 13:34

Lucy löper och ska snart får träffa sin prins, Gambler från Bensbyn. Hur fina kommer inte de eventuella pyrrebebbarna att bli med så fina föräldrar, det bästa psyke och temperament man kan tänka sig hos båda föräldrarna borde ge en bra grund för sund...

Av Renate - 2 juli 2009 23:50

Sååå härligt det är att vara ledig. Mina familjehemsbarn har nu fått sommarlov från förskolan, så vi njuter i fulla drag, av segling, bad, jordgubbar och att bara vara lediga. Dottern L är just nu hos sin pappa men kommer hem på måndag, och i morgon ...

Av Renate - 14 juni 2009 20:36

Det måste ha gått hål i himmelen... för här regnar det oavbrutet och hela tiden. Vilket som i fredags ringde en av grannarna då mitt vita pälsmonster hoppat från balkongen... och sprang omkring och var glad efter vår gata. Det är egentligen helt otro...

Av Renate - 25 maj 2009 23:12

För några dagar sedan blev jag småbarnsförälder igen... två barn som ska bo hos oss i en vecka lite drygt. Med tanke på att min yngsta är 13 år så kom jag enligt mig eget tyckande direkt in i trallen med småbarn, ögon i nacken, öronen på helspänn... ...

Av Renate - 18 maj 2009 20:26

Här i norr skiner solen från en just nu ständigt blå himmel... i morse var vi åter igen in i garaget för att kolla om Siris och Whiskeys bebisar kommit...men inte en enda unge. När vi kom hem var vi förståss in igen, typ var 5:e minut men inga marsvi...

Ovido - Quiz & Flashcards